| |

Sok z buraka – czy może nam pomóc poprawić wyniki sportowe?

„Sok czy owoc? Oto jest pytanie”. Jednak nie nad tym dziś będziemy się zastanawiać. Dziś na tapet bierzemy sok z buraka. Okazuje się, że taki niewielki dodatek do diety, a może bardzo dużo zmienić w naszych osiągnięciach.

Sok z buraka – działanie.

Nie będziemy wchodzić w skomplikowaną fizjologię. W uproszczeniu sok z buraka zawiera azotan, który na drodze reakcji chemicznych zachodzących w naszym organizmie, ulega przekształceniu do tlenku azotu. Ten związek działa rozszerzająco na nasze naczynia krwionośne, co oznacza, że krew w większej ilości dociera do włókien mięśniowych, dostarczając im tlen. Podczas wysiłku fizycznego odgrywa to bardzo ważną rolę.

Właściwości soku.

  1. Wzrost wydajności.

Zaobserwowano, że suplementując sok z buraka, nasz organizm dużo wydajniej pracuje podczas treningu interwałowego. Okazuje się, że nie tylko poprawia się przepływ krwi, ale zwiększa się siła mięśni.

  1. Lepsza wymiana gazowa.

Dzięki większemu przepływowi krwi wymiana gazowa zachodzi dużo efektywniej. Zapasy zgromadzonej energii wyczerpują się później, więc wysiłek może trwać dłużej.

  1. Zmniejszenie zakwasów po treningu.

Aktywność fizyczna (zwłaszcza intensywna) powoduje uszkodzenie drobnych włókien mięśniowych, w wyniku czego tworzy się delikatny stan zapalny. Najczęściej odczuwamy go w postaci bólu mięśniowego, który utrzymuje się kilka dni. Sok z buraka zawiera składniki, które działają antyoksydacyjnie, zmniejszają stan zapalny i polepszają nasze samopoczucie. Znajdziemy w nim także betanine – związek, który działa przeciwbólowo.

Podsumowując, okazuje się, że sok z buraka jest bardzo cennym suplementem. Osoby, które dbają o codzienną aktywność fizyczną lub wykonują ją zawodowo, powinny koniecznie włączyć ten produkt do swojej codziennej diety.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.