Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile kroków w ciągu dnia wykonujesz? Coraz częściej słyszymy, że ma to duże znaczenie w kontekście zdrowia. Większość z nas prowadzi raczej siedzący tryb życia. W dobie pandemii dużo osób pracuje zdalnie, przez co aktywność fizyczna w ciągu dnia jest jeszcze bardziej ograniczona. Ile kroków dziennie powinniśmy robić, aby utrzymać zdrowie?

Im więcej kroków tym lepiej, ale nie mniej niż….?

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) rekomenduje, aby dzienna ilość kroków robionych przez osoby zdrowe, wynosiła około 10 000. Dużo? Mało? To zależy. Osoby, które rzadziej korzystają z komunikacji, samochodu bądź roweru zwykle poruszają się pieszo. Dla nich zrobienie tylu kroków nie stanowi wyczynu. Inaczej ma się to do osób, które pracują za biurkiem lub zdalnie i przemieszczają się samochodem/komunikacją miejską. Często okazuje się, że w takim trybie dzienna, rekomendowana ilość kroków staje się nie lada wyczynem. Dystans, jaki trzeba pokonać, aby wykonać tyle kroków dziennie to około 7-8 km.

Ważne: Również teraz w dobie pandemii, gdy część z nas pracuje zdalnie, ilość kroków w ciągu dnia jest przerażająco niska. To przez to wielu z was mimo trzymania diety, czy realizowania domowego treningu, narzeka na wzrost masy ciała lub jej zatrzymanie. Brakuje nam codziennej, spontanicznej aktywności, którą do tej pory mieliśmy.

Jak mierzyć kroki?

Obecnie nie sprawia to większej trudności. Instalacja aplikacji na telefonie, która liczy kroki, nie stanowi problemu i jest darmowa. Można również zainwestować w opaskę sportową. Obecnie na rynku jest wiele dostępnych modeli, więc w kwocie kilkudziesięciu złotych można już coś wybrać. Warto zauważyć, że aplikacje mogą nieco dokładniej liczyć kroki, ponieważ opaski liczą kroki za pomocą akcelerometru. Ruch naszego nadgarstka może zatem dodatkowo doliczać kroki, przez co wartości te mogą być zawyżone. Kolejna rzecz to smartwatch. Urządzenie droższe niż opaska, ale odgrywające rolę mniejszego, podręcznego telefonu.

Jaki cel tyle kroków.

Zalecenia zaleceniami, ale nie możemy zapominać, że wbrew pozorom ilość wykonywanych przez nas kroków, powinna współgrać z naszym stanem zdrowia i ogólną wydolnością. Osoby, które do tej pory ruszały się mało, przewlekle chorują lub cierpią na otyłość, powinny zaczynać od poziomu 4000-5000 kroków, a w miarę poprawy sprawności zwiększać tę ilość.

Osoby, które są na diecie i ilością kroków chcą sobie pomóc w redukcji masy ciała, bez włączania cięższych treningów, mogą próbować zwiększyć tę ilość do 15 000 kroków dziennie.

Pamiętajcie, że spacer jest często dobrym rozwiązaniem. Pomaga się dotlenić, zrelaksować po ciężkim dniu, pomyśleć i oczyścić umysł. Jeśli dzięki niemu możemy jeszcze pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie, to koniecznie powinniśmy uwzględnić go w harmonogramie dnia.

Treningi personalne, plany dietetyczne, plany treningowe, prowadzenie online – kontak@trenerpawel.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *