Cheat meal – czy to ma sens?
Odchudzanie jest ciężkim procesem. Wymaga od nas zmiany nawyków i rezygnacji z ulubionych
przekąsek. Z uwagi na kryzysy, które dopadają nas na diecie, coraz głośniej zaczęto mówić o cheat meal.
O co w nim chodzi? Jak poprawnie go stosować? Czy w ogóle ma on sens?

Cheat meal – co to takiego?
To popularny trik, stosowany przez trenujące osoby, który pozwala na odstępstwo od diety. Chodzi o to,
że w odpowiednim dniu diety, na wybrany posiłek można zjeść coś totalnie wykraczającego poza ramy
naszej diety. To czas, w którym bez wyrzutów możesz zjeść np. ulubioną pizzę, kebaba, albo ciacho.
Oczywiście celem tego posiłku nie jest po prostu zjedzenie czegoś niezdrowego. Chodzi przede
wszystkim o podkręcenie metabolizmu.

„Oszukany posiłek” – wspomaga osiąganie wyników.
Cheat meal ma poprawić Twoje samopoczucie i metabolizm. Taka zmiana kaloryczności ma mobilizować
organizm do efektywniejszego spalania tkanki tłuszczowej. Z założenia taki posiłęk powinien pojawiać
się nie częściej niż raz w tygodniu. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób, którym łatwiej jest stosować
dietę, wiedząc, że co jakiś czas mogą pozwolić sobie na jakieś bardziej kaloryczne danie. Na pewno nie
sprawdzi się u osób, którym taki posiłek tylko podsyca apetyt i powoduje napad obżarstwa.

Cheat meal, a może cheat day?
Różnica pomiędzy jednym a drugim polega na tym, że w tym pierwszym dozwolony jest jedynie jeden
posiłek. W tym drugim możemy już pozwolić sobie na cały dzień rozpusty. Jeśli chodzi o zastosowanie
cheat meal jest dużo bezpieczniejszym wyborem. Przy dobrych efektach taki posiłek może pojawić się
nawet codziennie. Należy jednak pamiętać, że musi być wliczony w bilans kaloryczny, ponieważ inaczej
dieta nie spełni swojego zadania. Cheat day może doprowadzić do spadku motywacji i rozregulowania
metabolizmu, który zamiast przyspieszyć, potrafi zwolnić.

Cheat meal jest bezpieczny!
Jeśli ciężko Ci rygorystycznie trzymać się diety i potrzebujesz trochę luzu, cheat meal będzie idealnym
wyborem. Pamiętaj jednak, że bezpieczniej ustalać go na konkretny dzień i posiłek, aby nie zaburzyć
całego rytmu. Dieta nie jest Twoim wrogiem, poza efektami ma przede wszystkim sprawiać Ci
przyjemność, a nie trudności. Trzymając się pewnych zasad, pracujesz nad samodyscypliną, a to tylko
krok od sukcesu.

 

Potrzebujesz konsultacji z trenerem? Umów się na bezpłatne spotkanie.
____________________________________

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *